Neden Kepekli Ekmek Tüketmeli?

Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Nefroloji Uzmanı Prof. Dr. Süleyman Türk, ekmeğin Türk toplumu için vazgeçilmez bir beslenme kaynağı olduğunu belirterek, doğru ekmek tüketiminin sağlık açısından büyük öneme sahip olduğunu söyledi. Prof. Dr. Türk, Amerika’nın Penn State Üniversitesi’nden Prof. Dr. Kris-Etherton ve Wake Forest University School of Medicine’den Philip Mellen M.D. önderliğinde yapılan ve Amerikan Sağlık Enstitüsü tarafından desteklenen bir çalışmada düzenli ve devamlı kepekli ekmek tüketen grupla francala ekmek denilen kepeksiz rafine ekmek tüketen iki grubun karşılaştırıldığını ifade ederek, “Kepekli ekmek tüketen gruptakiler 3 ayda 5 kg verdiler ve ayrıca kandaki CRP (Serum reaktif protein) düzeyleri de ortalama yüzde 38 oranında düştü. CRP düzeyinin yüksek olması diyabet, hipertansiyon ve kalp hastalıklarının ortaya çıkması ve hızla ilerlemesi açısından risk faktörü olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmada kepekli ekmek tüketenlerde kalp damar hastalığının yüzde 21 oranında azaldığı görülmüştür. Bu çalışmalar Amerika’da alanında en saygın dergiler arasında yer alan ‘American Journal of Clinical Nutrition’da 11 Şubat 2008′de ve ‘Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Diseases’ dergilerinde yayınlandı” dedi.

Şeker hastalığı, hipertansiyon ve obeziteyi engelliyor
Prof. Dr. Süleyman Türk, yapılan çalışmaların ülkemizde yaklaşık 5 milyon diyabetli, 15 milyon hipertansiyonlu, 15 milyona yakın obez (şişman) ve milyonlarca kalp hastası olduğunu gösterdiğini belirterek, “Bu dört hastalık da tedavisi çok masraflı olan ve yaşam kalitesini olumsuz etkileyen hastalıklar arasında yer alıyor. Özellikle kalp hastalığı en yaygın ölüm sebebi olarak ilk sırada yer alıyor. Diyabet ve hipertansiyon, kalp yetmezliği, böbrek yetmezliği, beyin kanaması ve ona bağlı felçlere yol
açabilen çok ciddi hastalıklar. Obezlerde bu üç hastalık daha da sık görülüyor. Ülkemizde kepekli ekmek tüketimi alışkanlığının yerleşmesiyle şişmanlık, hipertansiyon, diyabet ve kalp hastalığı olan hastaların sayısı hızla azalabilir” şeklinde konuştu.
Çocuklarda fast food tüketimi
Prof. Dr. Türk, fast-food kültürünün de rafine ekmek ve gıda tüketiminin yaygınlaşmasına katkıda bulunarak şişmanların toplumdaki sayısının hızla artmasına yol açtığını ileri sürdü. Özellikle çocuk yaşlarında obezitenin görülmesinde fast-food kültürünün başlıca neden olduğunu belirten Prof. Dr. Süleyman Türk, “Patateslerin kızartılmasında kullanılan yağlar, tekrar tekrar kullanılması sonucu kanserojenik özellik kazanıyor. Fast-food tüketimi nedeniyle şişmanlayan çocuklarda ileri yaşlarda kanser görülme riski artıyor. Beyaz ekmek tüketiminin çok fazla olduğu fast-food türü yiyeceklerin okullarda satışı yasaklanmalı. Ayrıca okullarda meyve, salata ve süt gibi gıdaların öğrenciler tarafından daha fazla tüketilmesini sağlayacak uygulamalar teşvik edilmeli. Okul dışındaki mekanlarda da fast-food türü yiyeceklerin sağlığa ne kadar zararlı olduğunu belirten uyarılar, fast-food satan mekanlarda herkesin görebileceği şekilde ilan edilmeli” diye konuştu. Prof. Dr. Türk, sigaralar üzerine kanunla ‘Sigara sağlığa zararlıdır’ yazıldığı gibi fast food paketlerinin üzerine de ‘Fast food sağlığa zararlıdır’ yazılması gerektiğini savundu.

Çocuklara ve gençlere sağlıklı beslenme desteği verilmeli
Prof. Dr. Türk, üniversiteyi bitirinceye kadar öğrencilere sağlıklı beslenme yardımı yapılması gerektiğini söyledi. Türk, bunların ilk anda mali açıdan yük gibi gelebileceğini, ancak en ucuz tedavinin sağlığın korunması olması sebebiyle bu desteğin ilerdeki sağlık harcamalarında ciddi azalmaya yol açacağını ve koruyucu hekimlikteki başarının sağlıklı beslenmeyle doğrudan ilişkili olduğunu belirtti. Gıdalarda kullanılan katkı maddelerinin uygunsuz kullanımının da birçok hastalığa yol açtığını ifade eden Prof. Dr. Türk, gıdalarda kullanılan katkı maddelerinin de çok sıkı denetim altında tutulması gerektiğini kaydetti. Ülkemizde bir an önce sağlıklı beslenmeyle ilgili acil eylem planı oluşturulması gerektiğini belirten Prof. Dr. Süleyman Türk, “Gıda sağlığıyla ilgili ulusal gıda politikası oluşturulmalı ve bu iş için de ‘Ulusal Gıda Enstitüsü’ kurulmalıdır” dedi.

Related posts:

  1. 3 günde 1,5 kilo ekmek diyeti
  2. Ekmek Şişmanlatır mı?
  3. Zeytinyağı Neden Yararlı?
  4. Şişmanlığın asıl nedeni büyük porsiyonlar
  5. Ne Kadar Tuz Tüketilmeli?

Yorum yapma kapalı.

TOPlist TOPlist diyet - sohbet
okul sarkilari okul sarkilari - ruya tabirleri ruya tabirleri - bartin info tr haber, resim, v bartin info tr haber, resim, v - evden eve nakliyat evden eve nakliyat - ceyhun yilmaz ceyhun yilmaz - metin2 sunucu metin2 sunucu - arzum arzum - tokat haber, tokat tokat haber, tokat - ilginc videolar ilginc videolar - kurumsal seo kurumsal seo - bursa evden eve nakliyat bursa evden eve nakliyat - video video - sanliurfa web tasarim sanliurfa web tasarim - umre fiyatlari umre fiyatlari - guncel haberler guncel haberler - ankara haberleri ankara haberleri - yazar yazar - altoprak kisisel blog altoprak kisisel blog - concept bilisim ve organizasyo concept bilisim ve organizasyo - ilke web tasarim ilke web tasarim - videolar videolar - android android - italy furniture design italy furniture design - program indir program indir - film izle,bedava film izle film izle,bedava film izle - film indir film indir - ankara hesapli web tasarim ankara hesapli web tasarim - free mp3 downloads free mp3 downloads - komik sozler komik sozler - online kisi online kisi - sivas haber sivas haber - silahli oyunlar silahli oyunlar - film izle film izle - ab rocket ab rocket - perfect steps perfect steps - acai 1200 acai 1200 -